Dag 3; Seaworld Florida

Hello again!

Wederom goed geslapen. Deze nacht zijn we allebei 1 keer wakker geworden. Vandaag zou het gaan regenen. De dag begon droog. We wilden in eerste instantie een stukje gaan rijden, maar uiteindelijk besloten we toch maar om gelijk naar Seaworld te gaan. Onderweg vielen de eerste druppels.

Eenmaal bij Seaworld was het hartstikke rustig, misschien wel omdat de mensen niet wilden vandaag gezien de weersvoorspelling. We zijn gelijk de Manta achtbaan ingegaan. Wat een geweldige ride!!! Je gaat zitten in een stoeltje maar dan wordt je voorover gekanteld. Je hangt dus als het ware met je gezicht naar de grond. En dan gaat de achtbaan nog een paar keer op zijn kop. Na de ride zat mijn haar erg charmant, dat van Frans was gewoon hetzelfde haha

Na wat charmante zeedieren gezien te hebben gaan we kijken bij de dolfijnen. Na een kwartier is het voedertijd. Hier koop ik een bakje met vis om later de dolfijnen te voeren. Hier heb ik dus weer wat overwonnen, vis vastpakken. We kregen uitleg hoe je een dolfijn mag aaien. Dit dus ook gedaan en het voelt gek, beetje rubber achtig. Ondertussen gaat het harder regenen en lopen we met een mooie blauwe Seaworld poncho.

Het is nog steeds rustig en we kunnen alles rustig bekijken zonder dat iemand ons voor de voeten loopt, of wij bij hun natuurlijk.

Na wat gegeten te hebben regent het ontzettend hard. We gaan naar een zeeleeuwen show wat een overdekte tribune heeft, dus lekker droog zitten. Deze show was erg grappig.

Direct daarna door naar de dolfijnen show. Dit wat schitterend! Ongelovelijk hoe mensen dingen kunnen leren aan dieren.

Om op te warmen gaan we thee en koffie drinken. We moeten nog even wachten om ons te melden bij Diner with Shamu. Dat is een soort privé orka-show, terwijl je zit te eten. Eerst werd er een nog een foto van ons gemaakt met Shamu achter ons in het waterbassin. Daarna naar het privé-gedeelte waar we gelijk naar het lopend buffet konden gaan. Het was niet druk, waarschijnlijk gezien de weersomstandigheden. Er was misschien maar 15% bezet van de tafeltjes wat het natuurlijk wel erg intiem maakte. We hoefden dus ook niet lang in de rij te staan voor ons eten. Het eten was lekker. Ondertussen kregen we een privé show te zien. Er werd van alles uitgelegd, bijvoorbeeld hoe ze dingen leren aan een orka.

Ondertussen stopt het met regenen en komt er een mooie rode lucht tevoorschijn. Little too late vind ik.Na de show moesten we wel richting de auto, want het park ging sluiten. Alle mensen die hier werken waren ook weer bijzonder aardig. We vragen ons wel af wanneer je hier mag stoppen met werken. We zien namelijk geregeld mensen werken waarvan wij denken dat die persoon allang met de vut kan zijn. We weten dus niet of dat hier in de USA ook zo gaat.

Op de heenweg zagen we de premium outlets shopping mall van Orlando. Op de terugweg daar gestopt. We waren niet de enige maar dat mag de pret niet drukken. Ik koop een nieuw paar nike air max, voor nog geen 50 euro. Ik blij, Frans ook blij want die hoeft nu niet meer te winkelen hahaha.

Hierna naar het hotel gegaan waar we lekker relaxen.

Good night!

Janine

PA&MA

Hello kids,weer een leuk verhaal en foto's,jullie genieten ervan, alleen een beetje jammer van het weer,maar volgens mij wordt het de volgende dagen wel mooi.veel plezier.
Groetjes van ons.

Teleton

Wat een nattigheid, maar dat past wel een beetje bij Seaworld. Morgen drogen jullie vast op, maar neem voor de zekerheid de poncho's overal mee naar toe voortaan. Ze werken namelijk ook prima als voorbehoedmiddel.....Vergeet je ze een keer, dan weet je bijna zeker dat je een plensbui krijgt.....!