Nog steeds koud

Hoi hoi

Bij jullie is het buiten warmer dan bij ons in de woonkamer hahaha kun je dat voorstellen?

Na de sightseeing in Tallinn, wat overigens een hele leuke stad is ( knusse straatjes, erg leuk met de sneeuw) zijn we na een helse rit beland in Narva-Joessuu. De weg er naar toe was dus besneeuwt, je had zicht van ongeveer 50 meter en dan haalt de chauffeur nog een vrachtwagen in met 100 km per uur. Tijdens de 3 uur durende rit hadden we het dus regelmatig de vraag of we de rit wel zouden overleven. En nu nog de gedachte dat we terug moeten......

Eenmaal in de plaats van bestemming zijn we bij ons verblijf afgezet. Wat moet ik daar nou eens over zeggen.. thuis is het toch beter. Mijn douche en toilet is een hokje van 1 meter bij 70 cm. Ik kan dus eigenlijk al zittend op het toilet douchen. Wel handig, schijten en douchen tegelijk. Daarnaast staat de verwarming niet aan, dus ik lig met meerdere lagen in bed, en dan nog een x aantal dekens.Vannacht was het -20...... BRRRRRR

's Maandags naar de instelling. Wat maakt dat een indruk op je zeg. Dat kleine beetje wat ze hebben, maar de meeste cliënten zijn zo gelukkig. Alleen het personeel is niet geschoold, dus houden ze de boel schoon en proberen ze de cliënten rustig te houden. Als een cliënt dus negatief gedrag vertoond, krijgt de cliënt gelijk de stempel dat hij stout en agressief is. Maar wat we nu al in die paar dagen gedaan hebben, het is verbazingwekkend. Nou nog maar hopen dat het personeel hier wat van opsteekt.

's Avonds gaan we altijd ergens eten. Grote kaarten hebben ze, dat wel. Maar als je wat wil bestellen, hebben ze het niet en heb je keus uit een paar mogelijkheden. Verder is het eten wel goed te doen hoor! Het kost hier ook bijna werkelijk niets. Ongelovelijk. Nou scheelt het dat er geen winkels zijn waar je je geld kan uitgeven hahaha. In Estland hebben ze trouwens hele lekkere chocola.

Wat dus ook erg leuk is, is dat er overal sneeuw ligt. Ik geloof dat ik niet zo snel meer zou roepen dat ik op wintersport wil. Ik ben bang om op mijn plaat te gaan wat dus ook een keer goed is gebeurd. Daar zat ik hoor, met mijn knieën in de sneeuw, en zeer dat het deed. Ik viel terwijl ik mijn spiegelreflex camera vast hield dus die probeerde ik te redden. Er is overigens niets mee gebeurd hoor.

Verder heb ik leren toepen, dus toch nog wat wijzer geworden. En ondanks dat ik weer een heftige verkoudheid heb met flink hoesten daarbij, lach ik me suf in onze 'vrije tijd'. Heel mijn lichaam doet zeer van de verkoudheid en het lachen. En dat met mensen die ik eigenlijk niet kende. Ik kan het allemaal wel gaan vertellen maar je had er bij moeten zijn hahaha.

Morgen gaan we nog een dag werken in de instelling. Vanavond en morgen werken we dus aan een presentatie. We leggen uit waarom cliënten bepaald gedrag vertoond en wat dan onze aanbevelingen zijn en hopen dat ze er wat aan hebben en er dus mee kunnen werken. Al onthouden ze al 10 procent zijn wij tevregen.

Vrijdag dus weer een helse rit, ik zal blij zijn als ik vrijdagavond weer veilig in mijn bedje lig.

Groetjes en tot snel!

Janine

Reacties

Reacties

PA&MA FRANS

HOI JANINE

MOOIE FOTO'S EN EEN LEUK VERHAAL, ZO ZIE JE MAAR DAT HET MET DE ZORG HIER IN NEDERLAND NOG NIET ZO SLECHT IS.
SUCCES MET TE PRESENTATIE VRIJDAGMORGEN, EN EEN GOEDE EN VEILIGE REIS TERUG.

GROETJES VAN ONS.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!